Współpraca firm rodzinnych: Kofola dzięki współpracy z Rauch staje się najsilniejszym dystrybutorem

Soki i niegazowane napoje owocowe stanowią 14 % całej konsumpcji napojów bezalkoholowych w Czechach i Słowacji, a ich spożycie w ostatnim tylko roku wzrosło o 9%. Dwie firmy rodzinne pozostające ciągle w rękach ich założycieli, połączyły swoje wysiłki w odpowiedzi na ten wzrostowy trend. Grupa Kofola od stycznia 2015 roku zostanie wyłącznym dystrybutorem napojów i soków firmy Rauch na terenie Czech oraz Słowacji, co uczyni z Kofoli firmę o najbardziej szerokim i kompleksowym portfolio produktów oferowanych na czesko-słowackim rynku.

Od stycznia 2015 r. Grupa Kofola wejdzie w kolejny, rosnący segment rynku napojowego, rozpoczynając dystrybucję popularnych marek soków, nektarów, niegazowanych napojów owocowych, mrożonych herbat i kaw oraz napojów izotonicznych znanych marek firmy Rauch, takich jak: Rauch Happy Day, Ice Tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic i Yippy.

Porozumienie pomiędzy firmami zostało zawarte dla prowadzenia dystrybucji w trzech segmentach: restauracyjnym, handlu detalicznego oraz segmentu sprzedaży impulsowej, np. stacje benzynowe.

„Kofola jest jednym z czołowych innowatorów odnoszących wielkie sukcesy na rynku napojów, dlatego jesteśmy szczęśliwi z naszej nadchodzącej współpracy. Widzimy wiele potencjalnych synergii z naszej kooperacji. Nasze produkty premium będą teraz docierały do konsumentów za pośrednictwem wysokorozwiniętej dystrybucji zapewnianej przez partnera jakim jest Kofola.

Kofola podobnie jak Rauch jest firmą rodzinną zbudowaną na mocnych fundamentach, które są dla nas czynnikiem kluczowym. Z tego powodu Kofola jest dla nas idealnym partnerem do długoterminowej i owocnej współpracy.” -  mówi Jurgen Rauch, dyrektor generalny spółki Rauch.

Rauch jest jedną z najsilniejszych marek na rynku napojów w Europie – mówi Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola,

Firma ta posiada wspaniałą historię, która stoi za sukcesem zarówno jej herbat mrożonych, jak i soków owocowych. Dzielimy te same wartości: orientację na marki, tworzenie coraz zdrowszych napojów, innowacyjność oraz maksymalną koncentrację na potrzebach klienta i konsumenta. Właśnie z tych powodów nasza współpraca ma wielki sens.- dodaje Jannis Samaras.

Kooperacja firm spowoduje wzrost rocznego obrotu Grupy Kofola o ok. 450 mln CZK, co stanowi ok. 10% rocznych obrotów Grupy Kofola w Czechach i na Słowacji. Co ważne, dzięki podjęciu tego kroku Kofola stanie się partnerem z najbardziej wszechstronnym portfolio wysokojakościowych produktów oferowanych na rynkach Czech i Słowacji.

Jiří Vlasak, Dyrektor Marketingu Grupy Kofola potwierdza, że firma orientuje się nie tylko jako producent napojów, ale również jako silny partner dystrybucyjny. Przez ostatnie cztery lata przebyliśmy długą drogę. Osiągnęliśmy sukces w rozwijaniu możliwie najbardziej kompletnego portfolio bezalkoholowych napojów na rynkach Czech i Słowacji,  realizując to poprzez rozwój organiczny i akwizycje.

Dowodem na słowa Jiří Vlasaka są przejęcia oraz innowacje wprowadzane przez Kofolę na przestrzeni ostatnich czterech lat. W 2010 roku Kofola kupiła markę Semtex, a także uruchomiła linię gorącego rozlewu służącą do produkcji napojów bez konserwantów. W 2012 roku spółka weszła na rynek soków świeżych poprzez zakup sieci barów UGO, a także rozpoczęcie produkcji paskalizowanych świeżych soków pod marką UGO. W 2013 roku portfolio zostało rozszerzone po raz kolejny, gdy Grupa Kofola została dystrybutorem marek Evian, Badoit, Vincentka.

Firma potwierdza jednak, że to nie koniec. W ostatnim czasie Grupa Kofola złożyła w Słowenii wspólnie z firmą P&P ofertę na zakup producenta wody mineralnej pod marką Radenska.