Kofola i Pivovarna Laško podpisały umowę kupna akcji Radenska

Grupa Kofola oraz Pivovarna Laško osiągneły kamień milowy na drodze procesu przejęcia spółki Radenska przez Grupę Kofola. Po długich negocjacjach obie strony podpisały porozumenie (SPA) dotyczące zakupu 75,24 % udziałów w spółce Radenska. Oznacza to, że dokonał się wielki krok do finalizacji transakcji na mocy której Kofola wspólnie ze słoweńska rodziną Polič stanie sie nowym właścicielem spółki. Wciąż istnieja warunki, które należy spełnić dla finalizacji procesu sprzedaży, którego zakończenia można oczekiwać na początku przyszłego roku. Przy sprzedaży spółki Radenska Laško Group spełnia zobowiązania wobec banków kredytujących bazujące na Porozumieniu o Restrukturyzacji i Stabilizacji Finansowej. Kofola zapłaci 13,59 EUR za udział w spółce Radenska.

Proces sprzedaży spółki Radenska rozpoczął sie zgodnie z Porozumieniem o Restrukturyzacji i Stabilizacji Finansowej z 1 września 2013 r. Proces sprzedaży udziałów w spółce Radenska został zrealizowany w przejrzystym, międzynarodowym, dwu etapowym procesie konkurencyjnych ofert, do składania których zaproszono ponad 50 krajowych i zagranicznych potencjalnych inwestorów, natomiast 5 niezobowiązujących ofert zostało złożonych.

Jesteśmy przekonani, że jako startegiczny nabywca spółki Radenska mamy bardzo duże doświadczenie w produkcji oraz sprzedaży napojów. Jesteśmy zdrową firmą ze zbalansowanym profilem działalności. W Kofoli kochamy lokalne marki oraz ich historie, dlatego jesteśmy przekonani, że możemy przywrócić Radenskiej pozycję lidera w krajach w których ją poprzednio posiadała. – powiedział Jannis Samaras, dyrektor generalny Kofoli.

Chociaż porozumienie o sprzedaży akcji zostało podpisane tylko pomiędzy Kofolą, a Pivovarna Laško, rodzina Polič będzie integralna cześcią konsorcjum i robi krok do finalizacji umowy z poczatkiem przyszłego roku. Finalnie udziały w spółce Radenska zostaną podzielone w stosunku 60% dla Kofoli oraz 40% dla P&P.

Proces sprzedaży był bardzo konkurencyjny od samego początku, co było trudne dla samych negocjacji.

Proces transakcji był profesjonalnie zarządzany przez Pivovarna Laško oraz doradców spółki z Unicredit Bank. W dalszym ciągu istnieja warunki, które muszą zostać spełnione przed finalizacją umowy i przejęciem spółki Radenska przez konsorcjum. Dzisiaj osiągneliśmy ważny kamień milowy i jesteśmy przekonani, że proces przejęcia zostanie sfinalizowany na początku przyszłego roku. – powiedział Jakub Dyba, doradca przy przejęciu z firmy Genesia.

 

Przy sprzedaży spółki Radenska Laško Group kontunuje spełnianie zobowiązań wobec banków kredytujących, bazujące na Porozumieniu o Restrukturyzacji i Stabilizacji Finansowej. Przy szukaniu potencjalnych inwestorów nie zwracaliśmy uwagi jedynie na cenę, ale równiez skupialismy się na możliwościach rozwoju brandu Radenska. Jestem przekonany, że Kofola jest wiarygodnym i długoterminowym partnerem dla Radenskiej i jest świadoma jej odpowiedzialności za jej przyszłość, rozwój i znaczenie dla lokalnej społeczności – powiedział mag. Dušan Zorko, CEO of Pivovarna Laško

Dodaje, że cała kwota uzyskana ze sprzedaży spółki Radenska zostanie przeznaczona na spłatę zobowiązań Pivovarna Laško.

Dyrektor Radenskiej, Milan Hojnik stwierdził:

Proces sprzedaży Radenskiej był przejrzysty. Głównym celem było znalezienie strategicznego partnera, który będzie rozwijał brand Radenska w długoterminowej perspektywie. Firma Kofola zobowiązała się do tego, wobec czego zarzad spółki Radenska wspierał sprzedaż własnościowego udziału w Radenska dla firmy Kofola

Gdy wszytskie warunki zostaną spełnione przez obie strony, proces sprzedaży zostanie zakończony. Po nabyciu 75,24% udziałów w spółce Radenska, Kofola przedłoży publiczną ofertę na resztę pozostałych udziałów.

Kofola jest czołowym producentem napojów bezalkoholowych w centralnej Europie. Używa tylko najwyższej jakości składników a jej najwazniejszą misją jest innowacyjnosć dzięki której tworzy zdrowsze produkty. Oznacza to również, że znaczącą część swoich obrotów inwestuje w rozwój produktów i technologie, na wszystkich rynkach gdzie prowadzi swoją działalność.

Bardzo mocno cenimy lokalne brandy, jak również lokalnych pracowników w firmach wchodzacych w skład grupy. Kofola zawsze wspierała i szanowała pracowników i oferowała podnoszenie kwalifikacji w firmie o rodzinnej atmosferze – powiedział Janis Samaras.