Grupa Kofola w dobrej kondycji

Grupa Kofola w pierwszym półroczu 2014 koncentrowała się na podwyższeniu marży handlowej i zyskowności, co się udało. Zysk brutto ze sprzedaży wzrosł o 12,3%, mianowicie z 151 mln PLN do 170 mln PLN. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 11,7%, a zysk operacyjny (EBIT) wzrósł nawet o 34,6%, co udowadnia, że Grupa Kofola stale jest w dobrej kondycji. Za spadkiem przychodów ze sprzedaży o 4,5% według przedstawicieli firmy stoi nie tylko spadająca konsumpcja napojów, zwłaszcza w Polsce, ale także presja na podwyższenie marży.

„Na rynku czesko-słowackim w pierwszym półroczu rośliśmy, na rynku polskim sytuacja była nieco bardziej złożona. To oczywiście odbiło się na wyniku finansowym. Pomimo tego, dzięki długookresowemu naciskowi na efektywność, udało nam się poprawić zyskowność firmy“ – komentuje wynik finansowy Jannis Samaras, Dyrektor Generalny Grupy Kofola.

Pomimo nieprzychylności rynków, Grupa Kofola nie zwalnia tempa swoich działań innowacyjnych. I tak od połowy roku, miłośnicy Kofoli będą mogli delektować się tym napojem w całkowicie nowej, półlitrowej butelce, zaprojektowanej przez czeskiego designera Rony’ego Plesla. Marka 100% soków owocowych 
i warzywnych UGO, która w całkowitym obrocie Grupy Kofola tworzy już kilka procent, przechodzi  szeroki  rebranding fresh barów. Nowości przygotowały także kolejne marki z portfela Grupy Kofola. Na rynku czesko-słowackim pojawił się nowy syrop Jupí Double o dwóch smakach i w nowym opakowaniu, a marka Jupík wprowadziła nowy Bublimo Jupík Funny Bubbles. W Polsce natomiast, mali klienci mogą delektować się nowym Jupíkiem bez konserwantów i z obniżoną zawartością kalorii. 

Pozytywne opinie o dążeniach innowacyjnych grupy Kofola docierqają nie tylko od konsumentów z rynków krajowych. Zgodnie z opinią jurorów prestiżowego konkursu The European Business Awards, Grupa Kofola jest jedną z dziesięciu najlepszych firm w Europie w swojej kategorii. 

W pierwszym półroczu Grupa Kofola, obok  innowacji, pracowała także nad wzbogaceniem swojego portfela o kolejną tradycyjną markę. Dlatego przed kilku tygodniami, w Słowenii, złożyła wspólną ofertę, z lokalną spółką rodzinną P&P, na zakup tradycyjnej marki wody mineralnej Radenska.