Grupa Kofola odnotowała w ubiegłym roku wzrost zysku operacyjnego o jedną czwartą.

Ubiegły rok należy zaliczyć do udanych dla Grupy Kofola. Marża brutto w Grupie wzrosła o 18,2% do 364 mln. PLN, zysk operacyjny (EBIT) zwiększył się nawet o jedną czwartą i wskaźnik EBITDA „podskoczył” o 11,4%. Pozytywny wynik Grupy cieszy biorąc pod uwagę spadek przychodów w Polsce, gdzie sprzedaż napojów spadła o 3,2% w stosunku do roku poprzedniego.

"W ubiegłym roku skupiliśmy uwagę przede wszystkim na podwyższaniu marży. Skutkiem tego był spadek sprzedaży o 3%, jednak udało nam się podnieść zysk operacyjny o jedną czwartą,” ocenia poprzedni rok Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola i mówi dalej: „Pozycja finansowa Grupy Kofola jest obecnie bardzo dobra, wskaźnik zadłużenia nawet spadł poniżej 1,0 i potencjał finansowy pozwala nam na poszukiwanie kolejnych okazji do akwizycji. W roku bieżącym pozostają takie same priorytety, jakie ustalono w roku poprzednim: Rozbudowa obecności na rynku prozdrowotnych napojów, poszerzanie działalności dystrybucyjnej i pomyślne wejście na rynek bałkański po zakończeniu akwizycji słoweńskiej marki Radenska.”

W ubiegłym roku Grupa Kofola bardzo intensywnie zajmowała się asortymentem zdrowych napojów. Po przejęciu marki UGO i Mangaloo została największym właścicielem barów z świeżymi sokami na terenie Czech i Słowacji i obecnie obsługuje sieć 53 barów napojowych i sałatkowych. Marka UGO zaczęła w minionym roku dostarczać swe świeże soki owocowe i jarzynowe poddane procesowi paskalizacji do dużych sieci hoteli, a także sklepów, jak np. Globus i to również w nowych litrowych opakowaniach.

Oprócz tych innowacji Kofola była bardzo aktywna również na polu dystrybucji napojów. Dzięki nawiązanej w listopadzie 2014 współpracy z austriacką firmą rodzinną Rauch dotyczącą wyłącznej dystrybucji jej napojów, firma została dystrybutorem z najbardziej kompleksowym portfelem napojów bezalkoholowych na terenie Czech i Słowacji.

W zeszłym roku Grupa Kofola podjęła istotne działania w zakresie ekspansji na rynki zagraniczne. Przed końcem roku po długotrwałych pertraktacjach z Laško Pivovarna nasza firma podpisała umowę kupna akcji z warunkami zawieszającymi (SPA) słoweńskiego producenta napojów i wód mineralnych Radenska d.d.

O tym, że markę Kofola coraz lepiej widać za granicą, a jej działalność odbierana jest przychylnie, świadczy fakt, iż zdaniem jurorów prestiżowego konkursu The European Business Awards marka ta w ubiegłym roku należała w swej kategorii do dziesięciu najlepszych firm Europy.