Czesi i Słowacy coraz częściej wracają do tradycyjnych marek, Kofola zdobyła pierwsze miejsce w segmencie napojów.

Na międzyroczny spadek sprzedaży miały wpływ przede wszystkim zmiany nastrojów konsumenckich i zmniejszony popyt na napoje na poszczególnych rynkach. „Według spółki AC Nielsen z punktu widzenia sprzedaży zajmujemy w Republice Czeskiej pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 14,5%, na Słowacji nasz udział w rynku wynosi 16%. Pomimo tego, iż w dalszym ciągu warunki panujące na rynku są bardzo niekorzystne, bardzo się cieszę, że Czesi i Słowacy wracają do tradycyjnych smaków i marek,” mówi Jannis Samaras, dyrektor generalny Kofoli i kontynuuje: „Nie oczekujemy, że warunki na rynku nagle ulegną jakieś fundamentalnej zmianie i dlatego nasza strategia pozostaje taka sama – koncentrujemy się na innowacyjności i poszukiwaniu dalszych możliwości rozwoju.” 

Fakt, iż Kofola jest zainteresowana rozwojem, potwierdziła niedawno informacja o jej udziale w przetargu na zakup słoweńskiej spółki Radenska d. d., która wytwarza wodę mineralną Radenska. Dzięki temu Kofola chce rozszerzyć portfolio tradycyjnych lokalnych marek o wodę mineralną Radenska. W pierwszym kwartale Kofola inwestowała w przygotowania i uruchamianie kilku nowych produktów przeznaczonych na sezon letni. Np. również i w tym roku w markach Rajec, Jupík, Jupí i Bublimo wprowadzone zostaną nowe smaki i formaty. Konsumenci będą mieli również okazję spróbować nową Kofolę o smaku Guarany, ale także kupić Kofolę w ulepszonym 0,5 litrowym opakowaniu. Na Słowacji będzie po raz pierwszy dostępna Vinea Light a w ofercie świeżych soków UGO pojawi się nowy sok o smaku pomarańczowym. Tylko dla przypomnienia, dzięki niedawnemu zakupowi spółki Mangaloo z jej 17 restauracjami ze świeżymi sokami, Kofola pod marką UGO stała się największym operatorem fresh restauracji w Europie środkowej.

Kofola wprowadza innowacje nie tylko w zakresie napojów, ale modernizuje całą działalność. Od marca tego roku przedstawiciele handlowi zaczęli korzystać z nowej floty samochodów czeskiego producenta ŠKODA AUTO. Logo Kofoli na czeskich drogach będzie widoczne nie tylko na modelach Fabia, ale również na modelach Rapid, Octavia i Superb.